Arhiva Novosti

Fra Stanko Ćosić: Razmišljanje o Došašću

Opet smo u omiljenom vremenu godine, u pripremi za Božić, u došašću. To je vrijeme kad sjedinjujemo prošlost, sadašnjost i budućnost. Prošlost jer se sjećamo Kristova prvog dolaska kad nam je otvorio vrata spasenja, vrata čije je zasune grijeh zapriječio. Budućnost jer gledamo na drugi Kristov dolazak koji će biti potpuno očitovanje dara što ga sada budno čekamo. A sadašnjost, jer možemo radosno klicatia: „Gospodin dolazi!“, živeći sadašnjost u napetosti Njegova čina našega spasenja i Njegova konačnog dolaska. Zato je sadašnje vrijeme za kršćane usmjerenost prema obećanoj neprolaznosti u Kristu koji daje smisao vremenu u kojem živimo i pretvara ga u iskustvo vječnosti. Vrijeme je dragocjeno samo zato jer nam je darovano kao mogućnost življenja vječnosti. Stoga, izgubljeno vrijeme nije ono u kojemu smo propustili nešto učiniti, nego vrijeme u kojemu nismo bili svjesni punine vremena. Zato uvijek iznova u došašću imamo priliku za buđenje, za otvaranje očiju, za radost svakodnevnice. Kršćanin je čovjek nade koji kroči u nadi, vjeri i ljubavi kroz svoj život.

Objavljeno: 02.12.2013.

Početak Došašća u Međugorju

U nedjelju, 1. prosinca počelo je  došašće - vrijeme priprave za Božić. Od ponedjeljka, 2.prosinca, u župi Međugorje počele su i svete mise zornice. Svaki dan, osim nedjelje, bit će u župnoj crkvi sveta misa zornica u 6 sati, koju će prenositi i radiopostaja Mir Međugorje. Raspored molitveno-liturgijskoga programa ostaje isti za hrvatske i inozemne hodočasnike. Iz župnog ureda pozivaju na intenzivniju obiteljsku molitvu, sudjelovanje na molitvenom programu u crkvi i molitve na brdima. Kroz četiri nedjelje došašća, odmah nakon pučke mise bit će klanjanje Isusu u Presvetome oltarskom sakramentu. U Međugorju su, u ovome uobičajeno mirnijem vremenu, hodočasnici iz   Italije, SAD-a, Njemačke, Austrije i Koreje.

Statistike za studeni 2013

Broj podijeljenih sv. pričesti: 66 300

Broj svećenika koncelebranata: 1324 (44 dnevno)

Objavljeno: 01.12.2013.

Bračni par Terzić posjetio Međugorje

Davor Terzić, kantautor iz Rovinja boravio je sa suprugom Vesnom u Međugorju. Davor je već dugo godina prisutan na Hrvatskoj glazbenoj sceni, a sudjelovao je na gotovo svim festivalima duhovne glazbe. Bračni par Terzić govorio je o svome  glazbenom iskustvu te Međugorju, a nastupili su i u programu Radiopostaje ‘’Mir’’ Međugorje u Večeri duhovne glazbe. Kažu da se u Međugorju osjećaju kao kod kuće. Davor se prisjeća prvog dolaska u Međugorje: „Bio je to poseban osjećaj, priključili smo se jednoj skupini Talijana koji su išli  na Brdo ukazanja. Taj osjećaj lakoće cijeloga puta ostao mi je urezan zauvijek u sjećanje.  To je nešto što je riječima teško opisati. I nama koji pišemo tekstove nedostaju riječi koje bi to opisale,taj osjećaj mira koji se jednom pojavi u vama”. Vesna kaže da puno putuju, te često nastupaju, a piše i marijanske skladbe.

Objavljeno: 25.11.2013.

Hodočašće mladih župe Brestovsko u Međugorje

Župni ured Brestovsko, u suradnji s Framom iz Brestovskog, organizirao je u subotu, 16. studenog  2013. hodočašće mladih, njih 53-oje  u Međugorje. Po samom dolasku u Međugorje, popeli su se na Podbrdo, mjesto Gospina ukazanja. Nekoliko framaša, zajedno s fra Damirom Pavićem, duhovnim asistentom gostovalo je na radiopostaji ‘’Mir’’ Međugorje, gdje su predstavili Framu Brestovsko i posvjedočili o osobnom iskustvu Međugorja. Fra Damir je kazao kako je zahvalan Bogu što se ovaj posjet mladih dogodio:

Objavljeno: 19.11.2013.

Trinaesta obljetnica smrti fra Slavka Barbarića

U nedjelju, 24. studenog, trinaesta je obljetnica smrti fra Slavka Barbarića. Umro je toga datuma 2000. godine , nakon završene pobožnosti Križnoga puta na Križevcu, a zemni mu ostaci počivaju na međugorskome groblju Kovačica. Na trinaestu obljetnicu fra Slavkove smrti na Križevcu će se u 14 sati moliti Križni put, a sv. misa za fra Slavka slavit će se u 18 sati. Nakon večernje svete mise, u 19:30 sati, održati će se meditacija za sve župljane u dvorani Ivana Pavla II (žuta dvorana).

Objavljeno: 18.11.2013.

Franjevačka mladež iz Međugorja posjetila Švicarsku

Članovi Franjevačke mladeži iz Međugorja, zajedno s duhovnim asistentom fra Stankom Ćosićem te područnim duhovnim asistentom fra Slavenom Brekalom,  posjetili su od 7. do 11. studenog Hrvatsku  katoličku misiju u Zürichu i Hrvate u Švicarskoj. Po povratku, mladi su gostovali na radiopostaji ''Mir'' Međugorje  te govorili o ovome putovanju. U Švicarskoj su izveli i predstavu  „Quo vadis fili“, koju je, kako mladi kažu, publika dobro prihvatila: „Ta predstava je svugdje gdje se izvodila izazvala velike emocije. Ljudi su bili zadovoljni izvedbom.

Objavljeno: 15.11.2013.

Iskustva međugorskih hodočasnika

Don Romano Nardin i don Mario Dall'Arche iz biskupije Vittorio Veneto u Italiji te organizatorica hodočašća Bruna Calesso, kojoj je ovo sto četrdeseto hodočašće u Međugorje, boravili su tijekom ljeta u Međugorju. Don Romano je ovaj put u Međugorje došao kao duhovni pratitelj hodočasničke skupine, što smatra divnim poslanjem: „Za svećenika je velika milost doći u ovo mjesto jer može svjedočiti o tolikim plodovima kod svojih vjernika. Za Međugorje sam čuo 1982./83., a prvi put sam došao 1996. I tada sam došao kao duhovni pratitelj skupine i, ako se ne varam, ovo mi je trinaesti dolazak Kraljici Mira”.

Objavljeno: 14.11.2013.

Seminar trajne formacije OFS-a održan u Međugorju

U razdoblju od 8. do 10. studenog 2013., pod geslom „Evanđelje i život“ u Kući mira u Međugorju, održan je Nacionalni seminar trajne formacije Trećeg svjetovnog reda (OFS), u organizaciji Hercegovačkog područnog bratstva. Voditelj seminara, kojemu je prisustvovalo oko 50 trećoredaca iz cijele Bosne i Hercegovine, bio je fra Ante Vučković, profesor Katoličkog bogoslovnog fakulteta u Splitu.Na samom početku seminara, prisutne su pozdravili nacionalna ministra Nives Kanevčev, ministra Hercegovačkog područnog bratstva Marija Brekalo te ministar bosanskog područnog bratstva „Kraljice Katarine“ Željko Majdandžić. Seminaru su prisustvovali i fra Ljubo Kurtović, nacionalni duhovni asistent OFS-a te fra Danijel Rajić, nacionalni duhovni asistent Frame i područni duhovni asistent OFS-a Bosne Srebrene.
                                                                                                                                                                                                                                                              Marija Puljić, OFS i Frama BS

Objavljeno: 12.11.2013.

Biljana Pešorda: „Iz Međugorja se uvijek vratim s nekom novom snagom”

Proteklih dana u Međugorju su boravili hodočasnici iz Italije, Francuske, Portugala, Njemačke, SAD-a, Singapura, Kanade, Brazila, te Hrvatske. Susreli smo hodočasnicu i kantautoricu duhovne glazbe iz Slavonskog Broda Biljanu Pešorda. Biljana je majka osmero djece. Kaže kako je prekrasno živjeti u tako velikoj obitelji, to je ostvarenje onoga što je sanjala. „Bog je bio milostiv i dao mi veliku obitelj s predivnom, zdravom i pametnom djecom”-ističe Biljana te dodaje da je uz obitelj najviše veseli stvaranje duhovne glazbe.

Objavljeno: 11.11.2013.

„Međugorje je mjesto mira”

Fra Jamail Samal Lotrivera s Kariba te fra Perkas Danilo Hali iz indijske provincije sudjelovali su ljetos na generalnoj skupštini Dominikanskog reda u Trogiru. Tom prigodom posjetili su Međugorje te dali svjedočanstvo za program radiopostaje ''Mir'' Međugorje. Fra Perkas Danilo Hali posljednjih nekoliko godina radi u Rimu, u rimskoj kuriji. Kazao je da je za Međugorje čuo od braće dominikanaca koji su prije dvije, tri godine bili tu: „Rekli su mi da, prilikom posjeta Hrvatskoj moram doći i u Međugorje jer je jako blizu . Htio sam vidjeti što to ljude privlači ovamo i kako žive svoju vjeru te što mi možemo kao propovjednici naučiti iz svega toga”. Fra Jamail je kazao da je  bio na Brdu ukazanja i bez obzira što nije bilo vodiča, ljudi su išli sami i molili:„Sjedeći pored kipa Majke Božje, Kraljice mira osjetio sam mir kao i dok sam boravio u crkvi i na vanjskom oltaru. Tu je neki poseban mir i to sam ovdje naučio, da je ovo mjesto mira”. Fra Jamail je dodao da je za Međugorje čuo kad je imao 20 godina: „Čitao sam i knjige o Međugorju tako da mi je uvijek bilo u mislima, pogotovo kad su mi ljudi govorili da moram doći. Došao sam jer sam morao i obećao sam im da ću moliti za njih. Najmoćnija mi je poruka da nas Gospa voli, da moramo voljeti druge ljude kao što nas ona voli jer je to i glavna poruka Evanđelja”-kazao je fra Jamail.

Objavljeno: 10.11.2013.

Hodočašće iz Zagreba u Međugorje

Zaklada “Čujem, vjerujem, vidim” iz Zagreba,  pod vodstvom upravitelja Zaklade Mirka Hrkaća organizirala je hodočašće i edukativno putovanje mladih osoba i studenata s invaliditetom u razdoblju  od 18. do 20.10.2013. godine u Međugorje, Nacionalni park Krka, Sinj i Makarsku. Nakon smještaja i večere, sudjelovali su u pobožnosti križnoga puta iza crkve sv. Jakova koju je predvodio vlč. Dragutin Goričanec. Osobito zadovoljstvo mladima s invaliditetom predstavljao je posjet Podbrdu, mjestu Gospinih prvih ukazanja, u subotu  19. listopada. Toga su dana sudjelovali i u molitveno-liturgijskom programu koji se odvijao na vanjskom oltaru crkve sv. Jakova te pobožnosti klanjanja Isusu u Presvetom oltarskom sakramentu na raznim jezicima. „Oko Crkve mnoštvo hodočasnika, bila su gotovo sva mjesta popunjena. U tišini se čula molitva i nježni zvuci glazbe, prava hrana i odmor za dušu. Po završetku pobožnosti, našli smo se svi kod Gospinog kipa pokraj crkve te smo zahvalili dragoj Majci na milosti i darovima kojim nas je obdarila”- kazali su sudionici hodočašća.

Objavljeno: 07.11.2013.

Fra Tomo Remigije Mlinarić: „Došao sam u Međugorje zbog mira, zbog tišine”

Fra Tomo Remigije Mlinarić, član Hrvatske franjevačke provincije sv. Ćirila i Metoda, rodom je iz Ludbrega, a već 38 godina živi i djeluje kao misionar u Peruu. Posjetio je Međugorje. S njim smo razgovarali o životu u misijama te o Međugorju. Njegov poziv za misije dogodio se rano, dok je majka čitala časopise o misijama. Kasnije kada je postao franjevac, zbog lošeg zdravlja nije imao izgleda da ode u misije.  „No Božja providnost je učinila svoje. Tih godina biskup koji  je bio misionar u San Ramonu sastao se s našim provincijalom i drugima u Asizu. Vidio je da u nas ima dosta svećenika pa je zamolio da se netko javi za misije, ako ima poziv za to. Kasnije sam dobio dozvolu i odlazim u misije nakon 8 godina svećeništva” - kazao je Fra Tomo Remigije te dodao: „Uvijek sam bio pobožan Gospi, volim ispovijedati, došao sam u Međugorje zbog mira, zbog tišine”. Na kraju je zamolio sve da mole za misionare, jer su često na mjestima gdje su posve sami. Okolnosti u kojima žive zahtjevne su i u duhovnom pogledu.

Objavljeno: 06.11.2013.

Biciklom iz Slovačke do Međugorja

Sigurno ste čuli za brojne hodočasnike koji dolaze u Međugorje različitim prometalima. Jedan zanimljiv posjet dogodio se krajem listopada. Naime njemački hodočasnik ,49-godišnji Gerald Dany u Međugorje je hodočastio biciklom, iz Slovačke gdje trenutno živi. 1989. godine prvi je put o Međugorju čuo u Belgiji kada je upoznao  jednu katoličku obitelj. Poslije toga, prvi put dolazi u Međugorje 1990. Prije 12 dana pošao je na hodočašće kroz Slovačku, Mađarsku, Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu te će se nekoliko dana zadržati u Međugorju.  Hodočasnik biciklist ističe kako je jako povezan s Međugorjem te dodaje: „Sada putujem dalje, želim ići u Rim biciklom. Najvjerojatnije ću poslije toga u Španjolsku, posjetiti hodočasnička mjesta”.

Prva obljetnica smrti fra Petra Vlašića

U petak, 8.studenog 2013. navršava se godina dana od smrti bivšeg međugorskog župnika fra Petra Vlašića. Taj dan slavit će se za njega sveta Misa u 18 sati u međugorskoj župnoj crkvi sv. Jakova. Fra Petar je preminuo, nakon teške bolesti, u 75. godini života, 51. godini redovništva i 47. godini svećeništva. Obnašao je službe župnog vikara, župnika, gvardijana i definitora.U Međugorju je boravio od 1999. godine, a službu župnika obavljao je od kolovoza 2007. do svoje smrti. Pokopan je na groblju Kovačica. Fra Petar je bio kapelan na Humcu od 1967. do 1969.,župnik u Rasnu od 1969. do 1977.,župnik u Kongori od 1977. do 1983., definitor provincije od 1981. do 1988.,Kapelan u Posušju od 1983. do 1985., župnik u Ljutom Docu od 1985. do 1988.,gvardijan i župnik u Mostaru 1988., župnik na Širokom Brijegu od 1988. do 1991.,župnik u Blagaju od 1991. do 1999., de familia u Mostaru 1999.,župni vikar u Međugorju od 1999.-2007., župnik u Međugorju od 25. kolovoza 2007. do svoje smrti.